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... and one for all!

Iniciado por Caballero Andante, 16 oct 2015, 23:47

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Caballero Andante

Hace tiempo había leído de pasada sobre este reglamento, pero no terminé de descrubrirlo hasta ahora.

Características:
- Escaramuzas de capa y espada con un tono peliculero y narrativo.
- Reglas muy cortas y sencillas, pero con muchísimas posibilidades.
- No hay que medir nada.
- Puedes interactuar con cualquier objeto: desde arrojar un candelabro hasta saltar por encima de una mesa. ¡Creatividad total!
- Cuantas más acciones realice un personaje, más posibilidades de vencer a sus enemigos, pero también es más probable que pierda la iniciativa.
- Gratuito.

En el siguiente enlace tenéis el pdf con las reglas y unos estupendos ejemplos ilustrados para haceros una idea de todo lo que puede pasar en una partida:
http://eurekamin.com.au/andoneforall.php

Desde mi punto vista, este juego es una verdadera joya: original, divertido, sencillo y con muchísimas posibilidades. Por no mencionar que es aplicable a otras muchas ambientaciones y épocas. Chapó.  :rev

Tirador

Para jugar esas peleas en las historias clásicas del cine como la Pimpinela Escarlata, el Burlador de Castilla o  Scaramouche. Me gusta.

Caballero Andante

Sí, tenemos que probarlo.  ;)

Sin embargo, como me encanta cambiar las ambientaciones, no he podido resistirme.  :-* Aquí os dejo unas ideas para aplicar las reglas en la Era Hiboria de Conan:
http://laarmada.info/wargames-fantasia/and-one-for-all!-%28mod-hiborio%29/

davidd

En el foro de Lead Adventure había un tío que había hecho una escenografia bastante chula, y también había modificado figuras de otras marcas para adaptarlas a la época. Supongo que en buscador aparecerá.
Yo en cuanto lo vi caí. Me compre las minis y copie la escenografia. El juego lo recuerdo entretenido. Me recordaba a maquinas recreativas de los 90 en que habían combates y podías utilizar el escenario y los objetos que habían en el.
Las figuras de Eureka son clavadas a las de las películas de los mosqueteros de Oliver Reed. Creo que son 40mm

Lord Borjado

Lo mejor que podéis hacer es no acercaros ni de lejos al foro de Lead Adventure. A menos, claro, que tengáis una cuenta millonaria y un cuarto de juegos del tamaño de un pabellón olímpico...

Me las guardo, seguro que puedo hacer algo con ellas y las minis que estoy pintando para Musket&Tomahawk. Españoles, piratas...  :bb

Caballero Andante

Aquí tenemos unas ideas para aplicar las reglas a tiroteos:
http://tinysolitarysoldiers.blogspot.com.es/2011/03/cinematic-skirmish-gaming-rules.html

En cualquier caso, os las copio aquí:

Cita de: Tiny Solitary Soldiers en 17 oct 2015, 01:03
A GUN FOR ALL
Cinematic Gunfight mod for Eureka's "And One For All"

Dueling now refers to an exchange of gunfire and is called a Gun Duel. In this game, guns are only fired in Duels and kung fu or other hand to hand combat constitutes a Stunt.

If a model does not have a gun and is attacked in a duel, then it still takes part in the duel but may not harm the other model.

Swashbuckling becomes a Stunt.


Terrain should be plentiful and littered with loose objects. A fight inside a Hotel kitchen, a busy tea-room etc will be much better suited than in an open field. These battles are epic Hollywood/HK Cinema set-pieces, not an ignominious military encounter. The fancier the setup the better.

Stunt Hits table (Same as AOFA)
1st- Pushed back
2nd- Stunned
3rd- Drop weapon
4th- Wounded

Gun Duel hits table
1st- Dive for cover*
2nd- Wounded
3rd- Dropped weapon
4th- Wounded

*Dive for cover is a compulsory move into the nearest place that that breaks LOS to the attacker. This is like a duckback move in THW games. Imagine your figure dodging and sprinting to this point while bullets tear up everything around him.

A model may absorb as many wounds as it's Rating before dying.

Guns do not have individual characteristics as such. The stunts and awesomeness of the gun's wielder is far more important, as in action movies. (eg: Han Solo is far more deadly armed with only a pistol than a stormtrooper with a tripod mounted laser cannon. Arnie is more deadly with garden tools and improvised weapons than whole squads of henchmen with assault rifles.)


Gun Duel modifiers:
Elevation:   +1 dice
Opponent Weaponless:  +1 dice
Impetus:  +1 dice

Opponent taking cover: -1 Dice

Gun Stunts:

Double shot- If a 1 is not rolled, may duel any 2 visible targets simultaneously.  (must be carrying 2 guns)
Blaze away- May add an extra dice in a Gun Duel, but gun will be empty afterwards and require a reload stunt before firing again.
Bullet Dive- May attack or Gun Duel DURING next move.
Reload- Reloads any empty weapons
Gun Spin- Looks cool. Intimidating.
Take aim- Sweating and squinting optional
Shoot it up- demolish a piece of scenery. roll an opposed attack vs the scenery's size in dice. If you win, it explodes into bits. Any models nearby (radius equal to size unless otherwise specified) are attacked by the item's dice in size.
Kick over- turn an open piece of scenery into cover. (eg: table)
Take Cover- reposition yourself touching the piece of scenery. You are now "In cover" from models on the other side of the scenery, but can make no more moves this turn.

Kochikame

Sigo el tema con interés.